איך שואב אבק רובוטי מסייע להתמודד עם קרדית האבק

 

קרדית אבק הבית ידועה גם בשם קרדית האבק. מדובר בחרק מיקרוסקופי שחי בסביבת מגורי אדם, בעיקר במקומות לחים, חמימים ומאובקים. ניתן למצוא אותה בין דפי ספרים ישנים, בגדים – בעיקר כאלו שהיו סגורים בארון זמן רב, שמיכות, מזרנים וחפצים דומים. קרדית האבק ניזונה מקשקשי עור אנושי, שנמצאים על החפצים שלנו בכל רחבי סביבת המגורים, והפרשותיה גורמות לבני האדם לתגובות אלרגיות.

השפעת קרדית האבק על האדם

קרדית האבק נפוצה בארץ בעיקר באזור שפלת החוף אשר מאופיין באחוזי לחות גבוהים וחום, שהם התנאים האופטימאליים לגידולה. הפרשותיה של הקרדית מעוררות תגובה אלרגית שחלק מתסמיניה הם גירוד בעיניים ובאף, גירוי בעור, התעטשויות, נזלת, שיעול, ועוד. לקרדית, שאורכה 420 מיקרומטרים בלבד, יש השפעה בריאותית שלילית שמשפיעה באופן נגזר על איכות החיים וההרגשה הכללית. אז איך נלחמים בה? איך מחסלים את תופעת קרדית האבק בבית או במשרד?

איך נלחמים בקרדית האבק?

ניתן להפחית את כמות הקרדית בצורה ניכרת דרך שמירה על הכללים הבאים. לכשכמות קרדית האבק תופחת, תתחילו להרגיש שיפור משמעותי בהרגשתכם או לראות שיפור כזה אצל מי מבני הבית שסבל מן התסמינים המאפיינים את הימצאותה של הקרדית בבית.

שואב אבק רובוטי – פתרון מתקדם לניקוי אבק

שואב אבק רובוטי הוא שילוב של שואב אבק עם רובוט. שואב האבק מורכב על גבי הרובוט שמעניק לו יכולת תפעול בהתאם לנתונים ולתוכניות שהוזנו אליו. כך בעצם הופך שואב אבק רובוטי לשואב עם "מוח", שעובד בהתאם לטכניקה המתוכנתת ברובוט עליו הוא מורכב.

יתרונות של שואב אבק רובוטי במלחמה עם קרדית האבק

ככל שהבית יהיה נקי מאבק – כך תפחת כמות הקרדית. חשוב להקפיד על שאיבת אבק, ורצוי לא לחכות להצטברות רבה שלו. כיום ישנו שואב אבק רובוטי אשר מהווה פתרון נהדר לשאיבת אבק ואינו כרוך בהפעלת מאמץ פיזי או הקדשת זמן רב לכך. ניתן לתכנת את השואב הרובוטי כך שיעבוד באופן אוטומטי פעם ביום, ובכך להימנע מהצטברות אבק לאורך זמן. שואב רובוטי מדגם מתקדם יגיע לרוב עם מערכת של סינון חלקיקי הקרדית וימנע את פליטתם אל אוויר החדר, מה שמאוד עוזר למי שסובל מתסמיני אלרגיה. חשוב להקפיד על שאיבה גם של מוקדי אבק שאינם גלויים ושלעיתים יש נטייה לשכוח לטפל בהם – מזרנים, כריות, בסיסי המיטה. כמו כן, ישנם כיסויים מיוחדים לכריות, שמיכות ומזרנים, אשר אטומים כמעט לגמרי לחדירת קרדית. על יתרונותיו של שואב אבק רובוטי נמנה גם העיצוב הקומפקטי שלו, שמאפשר לאחסן אותו בנוחות מרבית, מבלי להקצות אזור מיוחד עבורו בבית, בניגוד לשואב הידני.

שאבו את השטיחים והחליפו מצעים לעיתים קרובות

החלפת מצעים לעיתים קרובות תמנע הצטברות של לחות שמושכת אליה את קרדית האבק. רצוי להימנע משטיח בחדר שישנים בו, ואת השטיחים הקיימים להקפיד לשאוב בתדירות גבוהה. ישנם דגמים רבים של שואב רובוטי אשר מותאמים לשאיבת אבק משטיח ומבצעים זאת ביסודיות. שטיחונים קטנים ניתן לכבס באופן ידני או במכונת כביסה על תכנית מותאמת, ולתלות בשמש למספר שעות לייבוש מלא.

השמש הורגת את קרדית האבק

לקרינה ישירה של שמש יש היכולת להשמיד את קרדית האבק. מומלץ להוציא רהיטי בד אל אור היום, לתלות את כלי המיטה בחוץ תחת השמש, למשך כשש שעות.

 

לפרטים נוספים צרו קשר